НАПРЯМИ ПОКРАЩЕННЯ ПОДІЄВОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ

І. В. Ратушнюк – студентка 3 курсу спеціальності «Туризм» Київського національного торговельно-економічного університету;
Р. Р. Мазурець – кандидат географічних наук, доцент кафедри туризму та рекреації Київського національного торговельно- економічного університету

  Роботу виконано на кафедрі туризму та рекреації Київського національного торговельно-економічного університету

 

Розглянуто сутність подієвого туризму та визначено основні напрями його розвитку. Охарактеризовано поняття івент і визначено його особливості. Окреслено перспективні шляхи організації та розвитку подієвого туризму в країні.

Ключові слова: подієвий туризм, івент заходи, event.

Ratushnyuk I. W., Mazurets R. R. Ways of Improving Event Tourism in Ukraine. The essence of event tourism is considered and the main directions of its development are determined. The concept of event is described and its features are defined. The perspective ways of organization and development of event tourism in the country are outlined.

Keywords: event tourism, events, event.

 

Одним із перспективних напрямів розвитку туристичного бізнесу країни, за оцінками Всесвітньої туристичної організації (UNWTO), є подієвий або ж івент (event) туризм. Подієвий туризм – молодий і надзвичайно цікавий напрям. Його продукт – унікальні тури, які поєднують в собі традиційний відпочинок та участь у видовищних заходах планети або всередині країни. Вони поступово набувають популярності серед різних груп мандрівників[3, с. 1]. Основою для організації подієвих турів є івент.

Івент (від англ. «Event» – подія) – розважальна або рекламна вистава, здійснювана на театральній сцені, кіно- або телеекрані, на спортивній або цирковій арені з використанням різного роду сюжетних ходів, образотворчих прийомів, світлової техніки, комп’ютерної графіки, і т. п. Поняття івент включає в себе подію, захід, церемонію та шоу. Також його можна розглядати як  заплановано соціально-суспільну подію (захід), що відбувається в певний час, із певною метою та має певний резонанс для суспільства [4, с. 5–6].

Поняттю event властиві такі характеристики:

– івент сприймається як виняткова подія;

– позитивне сприйняття івент спонукає відвідувачів до активності;

– запорука успіху івенту – ретельна організація та сплановане інсценування.

Особливостями ж заходів є:

– результат зусиль є сам захід і його не можна перенести або виправити;

– результат проведення заходу є унікальним;

– на скільки успішно пройде захід залежить від суб’єктивного сприйняття відвідувачів;

– результат неможливо зберегти незмінним або «залишити на запас». Він повністю знецінюється, якщо учасників занадто мало;

– порівняно з результатом підготовка набагато масштабніша як за витратами часу, так і за витратами коштів [4, с. 6–7].

Також варто зазначити, що івенти – це не лише розваги, а й ділові та навчальні зустрічі, які мають різні технічні можливості й різний бюджет. Привабливість івентів полягає в тому, що вони завжди різні та ніколи не повторюються. Кожен івент створюється з певною метою і те, що колись було сферою індивідуальної або суспільної ініціативи, стало сферою  професіоналів і підприємців туристичного бізнесу.

У туристичному бізнесі лише з 2002 р. його суб’єкти  почали пропонувати послуги з організації подієвих поїздок. Збільшення в’їзного туризму в Україні у зв’язку з подіями не є систематичним і пов’язано з такими подіями як Євробачення. Більшість подій в Україні – місцевого й регіонального масштабу, що не надто приваблює навіть українських туристів і не сприяє розвитку в’їзного туризму [5, с. 124–125].

Розвитку подієвого туризму загалом сприяє геополітичне розташування України, етнічний склад населення, багатство народної культури, особливості традицій й обрядовості, тому безумовно перспективним є проведення етнофестивалів або інших заходів, що становлять національну культуру [3, с. 4].

Зважаючи на вище згадане, можна виділити такі напрями покращення подієвого туризму в Україні:

  1. Підвищення зацікавленості у розвитку подієвого туризму влади невеликих міст, що розташовані недалеко від столиці, або обласних центрів (де наявні аеропорти та вокзали, налагоджені комунікації, є можливість прийняти велику кількість гостей тощо). Оскільки розвиток подієвого туризму сприяв би створенню робочих місць та залученню коштів  до місцевих бюджетів [1, с. 4].
  2. Здійснення детального аналізу подієвих заходів у різних населених пунктах України та пересортування їх за інтересом для туристів. Для активізації вивчення їх з точки зору пропозицій на туристичному ринку.
  3. Впровадження нових напрямків івент заходів.
  4. Розробка та впровадження відповідної державної політики та залучення інвестицій у сферу подієвого туризму, враховуючи закордонний досвід.
  5. Залучення відомих людей до вистав, ярмарок, фестивалів, концертів тощо, що може слугувати як маркетинговий хід.
  6. Розвиток й розширення мережі готельних закладів.
  7. Поліпшення туристичного іміджу міст.
  8. Просування українських брендів, колективних брендів (продуктових груп) шляхом використання інструментів івент маркетингу. На даний момент в Україні існують значні перспективи розвитку ринку івент-послуг як інструменту просування національних брендів, що позитивно вплине на економіку держави в цілому [2].
  9. Підтримка з боку держави туристичних підприємств, що розробляють туристичні продукти на основі подієвого туризму [5, с.124–128].

Отже, особливий інтерес на сьогодні представляє унікальний вид туризму – подієвий. Для суспільства розвиток подієвого туризму є дуже важливим, оскільки реалізуються важливі для соціуму функції: економічна, пізнавальна, рекреаційна та розважальна. Підсумовуючи все вище зазначене, можна зробити наступні висновки про те, що багато факторів сприяє розвитку подієвого туризму в Україні, на які варто звернути увагу. Якщо Україні вдасться покращити розвиток подієвого туризму то економічна ситуація в країні суттєво покращиться. Також очікується збільшення туристичних потоків за рахунок в’їзного туризму.

Список використаних джерел

  1. Паньків Н. Є. Сучасний стан та перспективи розвитку подієвого туризму в Україні на прикладі розробленого івент-туру «Відкрий для себе Покуття» / Н. Є. Паньків, В. Р. Мороз // Науковий вісник НЛТУ України. – 2018. – Т. 28, № 5. – С. 78–82. – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe? C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/nvnltu_2018_28%285%29__19.pdf.
  2. Гармідер Л. Д. Подієвий маркетинг як інструмент просування національних брендів товарів і послуг / Л. Д. Гармідер, А. В. Орлова [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3079.
  3. Радіонова О. М. Івент-Технології / О. М. Радіонова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетові, 2015 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://eprints. kname.edu.ua/41258/1/2014%20167Л%20печ%20КЛ%20%20Івент%20технолог..pdf.
  4. Пасмуров А. Как эффективно подготовить и провести конференцию, семинар, выставку / А. Пасмуров. – СПб. : Питер, 2006. – С. 25–49.
  5. Тищенко П. В. Теоретичні аспекти та розвиток подієвого туризму регіону // Науковий вісник Ужгородського університету. – 2011. Серія: Економіка. – Спецвипуск 33. – Ч. 4. – С. 124–128.

 

 


Залишити коментар